Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2020

Η Autohellas όχημα ανάπτυξης μικρομεσαίων επιχειρήσεων

Οταν σε επιλέγουν οι ίδιες οι ευρωπαϊκές αναπτυξιακές τράπεζες -όπως οι EBRD, ΕΙΒ, ΕIF, KFW- στο πρόγραμμα χρηματοδότησης μικρομεσαίων επιχειρήσεων για αγορά στόλου αυτοκινήτων, τότε δεν υπάρχει μόνο αναγνώριση, αλλά κυρίως η δουλειά γίνεται με το σωστό κόστος.

Διότι οι μεγαλύτερες αναπτυξιακές τράπεζες είδαν τα στοιχεία, τον ισολογισμό και επέλεξαν την ελληνική Autohellas ως όχημα για τη χρηματοδότηση προς μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Την ίδια ανάπτυξη διέκρινε και η αμερικάνικη Fidelity, η οποία κατέχει πάνω από 5% της Autohellas.

Και, όπως τονίζει στη συνέντευξή του στο «business stories» o διευθύνων σύμβουλος Δημήτρης Μαγγιώρος, η Autohellas αποτελεί σήμερα την πρώτη επιλογή των μεγαλύτερων εταιρειών και πλέον αρχίζει να στρέφεται με λύσεις και προγράμματα και προς τους επαγγελματίες.

Η Autohellas με στόλο πάνω από 47.000 αυτοκίνητα (πάνω από 13.000 ευρώ μέση αξία, 2,5-4 χρόνια μέση ηλικία) και έσοδα κατά 25% από επτά χώρες κρατά τα ηνία του κλάδου στην Ελλάδα, με καθετοποιημένη λειτουργία που έχει ως αποτέλεσμα λιγότερες αστοχίες και υψηλότερα κέρδη.

Η επιλογή λοιπόν της ελληνικής εταιρείας, μέσω της διαδικασίας τιτλοποίησης απαιτήσεων, αποδεικνύει ότι ορισμένες εγχώριες επιχειρήσεις διαθέτουν δομή και οργάνωση που πληρούν τα διεθνή κριτήρια (για παράδειγμα, η εταιρεία είχε από τα μικρότερα ποσοστά αποτυχίας στη χρηματοδότηση). Τα υψηλά αυτά κριτήρια δεν κατακτήθηκαν μονομιάς, αλλά είναι αποτέλεσμα της 46χρονης εταιρικής κουλτούρας της Autohellas, η οποία αποτελεί πιθανότατα και τη μεγαλύτερη κρυμμένη υπεραξία της, πέραν του στόλου αυτοκινήτων και της ακίνητης περιουσίας.

Η Autohellas βαδίζει σε δρόμο που τη φέρνει πιο κοντά στα επόμενα βήματα του κλάδου, ο οποίος αναπτύσσεται ταχύτατα ώστε να συμβαδίσει με τις σημερινές αυξημένες ανάγκες καθαρής ενέργειας και αποτελεσματικών μεταφορών.

Ποια είναι, όμως, η Autohellas σήμερα; Το κύριο αντικείμενό της είναι συνολικά οι μισθώσεις αυτοκινήτων, δηλαδή η βραχυχρόνια (renting) και η μακροχρόνια μίσθωση αυτοκινήτων (fleet management). Η δραστηριότητα των μισθώσεων είναι διαχρονικά το μεγαλύτερο εθνικό franchisee στην Ευρώπη και η εταιρεία διαθέτει το αποκλειστικό δικαίωμα χρήσης του ονόματος και του σήματος της αμερικανικής Hertz μέχρι το 2023 – η ανανέωση του συμβολαίου υπογράφηκε το 1998.

Στα χρόνια της κρίσης και του μνημονίου, η εταιρεία δεν περίμενε τα κέρδη μετά την κρίση. Αντιθέτως, δημιούργησε τα μερίδια και τα κέρδη. Οχι μόνο δεν έχασε μερίδια αγοράς, αλλά τα έφτασε σε ιστορικά υψηλά, ενώ παράλληλα επεκτάθηκε επιτυχώς και στην εμπορία και εισαγωγή καινούριων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Ο κ. Μαγγιώρος επισημαίνει ότι η εταιρεία κατάφερε μέσα σε δύο χρόνια (από το 2017) να γυρίσει σε κερδοφορία την εξαγορασθείσα Ηyundai-ΚΙΑ, μια επιχείρηση η οποία είχε οδηγηθεί σε πτώχευση προηγουμένως από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη Παναγιώτη Δάβαρη. Η εταιρεία πλέον εμφανίζει σταθερή αύξηση πωλήσεων και στη λιανική είναι δεύτερη αμέσως μετά την Toyota.


Διαβάστε περισσότερα: www.newmoney.gr